تازه های عمران و معماری

تازه های عمران و معماری
بروزترین مطالب مهندسی عمران و معماری
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های عمران و معماری و آدرس omrannews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نویسنده‌گان:

[ علیرضا باقری چیمه ] - كارشناس ارشد ٬ دانشكده عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران
[ محمود كرم رودی ] - كارشناس ارشد ٬ دانشكده عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران
[ پیمان بختیاری ] - كارشناس ارشد ٬ دانشكده عمر ان ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران

خلاصه مقاله:

تخمین و بررسی مقادیر حجم عبوری وسایل نقلیه و تركیب آنها بخش مهمی از ارزیابی عملكرد شبكه های ترافیكی است، كه معمولا در بررسی میزان سرویس دهی تقاطعا، شناخت ساعات اوج ترافیك ، تعداد سفرهای مبدا مقصد و ارزیابی مدلهای تخصیص ترافیك كاربرد فراوان دارد. به منظور بدست آوردن مقدار حجم عبوری وسایل نقلیه و شمارش آنها در تقاطهای درون شهری روشهای مختلفی وجود دارد كه بطور كلی به دو دسته آمارگیری عینی و آمارگیری اتوماتیك تقسیم میشوند. آمارگیری عینی با حضور در محل و عموما توسط آمار بردار و یا روش فیلمبرداری انجام می شود. آمارگیری اتوماتیك توسط سیستم ها و دستگاه های هوشمند نظیر حسگرهای القایی، فشاری و ... صورت می گیرد در این میان سیستم SCATS كه توسط متخصصان الكترونیك و ترافیك برای اولین بار در شهر سیدنی استرالیا به كار گرفتهشد، از جمله بهترین سیستمهای شمارشگر وسایل نقلیه به روش اتوماتیك است كه دراكثر كشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به توضیحات فوق و بررسی های بعمل آمده عموما آمار شمارش شده از سیستم
SCATS كمتر از آمار های برداشته شده است. لذا شناخت و رفتار سیستم SCATS و پیدا نمودن خطای حاصل از رفتار رانندگان و انواع وسایل نقلیه در هنگام عبور از حسگرهای تعبیه شده و براورد عملگرد این سیستم در شناخت واقعی نتایج این سیستم و همچنین برآورد صحیح میزان حجم عبوری از تقاطعا و شریانها، گامی بسیار مهم در راستای استفاده از سیستم SCATS می باشد.
دراین مقاله علاوه بر معرفی سیستم
SCATS و بیان خصوصیات ، مزایا و معایب این سیستم ، میزان خطای حاصل از نتایج شمارشگرهای SCATS با واقعیت مقایسه شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. دراین مطالعه سعی شده است تا با جمع آوری اطلاعات آماری عینی و اتوماتیك در برخی از تقاطعاتی كه دارای سیستم كنترل هوشمند هستند و تحلیل و تجزیه آماری این اطلاعات ، میزان خطای سیستم هوشمند مشخص شود. در نهایت راهكارهایی به منظور كاهش خطای سیستم هوشمند ارائه شده است.


برای دانلود کلیک کنید

منبع:همکلاسی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ خودتون خوش آمدید هدفم از ایجاد این وبلاگ تبادل اطلاعاته و حاضر به هر نوع همکاری در زمینه ی رشته عمران هستم.لطفا با نظرات و پیشنهاداتتون بنده رو در اداره ی این وبلاگ یاری کنید. Hi, welcome to your blog, Goal of creating this blog is to share information. I am ready to any cooperation in the field of Civil, Please help me with your comments and suggestions to manage this blog.
امکانات وب